אחת המחלוקות הקדומות בהלכות סוכה היא מחלוקת בית שמאי ובית הלל בעניין "מי שראשו ורובו בסוכה ושולחנו בתוך הבית". בית שמאי פוסלים את הסוכה נטולת השולחן ואילו בית הלל "מכשירים" את הסוכה הזאת. כמו במקרים רבים במסכת סוכה, לויכוח הפורמלי הזה נלווית אנקדוטה:
"אמרו להן בית הלל לבית שמי: לא כך היה מעשה שהלכו זקני בית שמי וזקני בית הלל לבקר את יוחנן בן החורני ומצאוהו שהיה יושב ראשו ורובו בסוכה ושולחנו בתוך הבית (בדפוס: ולא אמרו לו דבר; בכתב יד קויפמן המשפט הזה חסר).
אמרו להן בית שמיי: משם ראיה?! אף הם אמרו לו: אם כן היית נוהג, לא קיימת מצות סוכה מימיך".



